فرمول ROI بازاریابی توضیح داده شده است

ساخت وبلاگ

فرمول ROI بازاریابی وجود دارد - اگر می دانید با آن چه کار کنید ، نیازی به خواندن بیشتر نیست. اگر شرکت شما از یک کانال آنلاین استفاده کند ، اما همه چیز گذشته که می تواند مشکل باشد ، تجزیه و تحلیل بازاریابی ROI یا ROMI آسان است. ROI بازاریابی ساده است اما برای محاسبه اغلب پیچیده است. این متن به قسمت اول کمک می کند و ممکن است راه حلی را بدانم که به محاسبات کمک می کند.

اگر ROI بازاریابی اندازه گیری شود ، می توان آن را توسعه داد

تصور کنید که یک سرآشپز در حال تهیه دستور العمل برای یک رستوران ناهار خوری خوب است: اندازه گیری و مستند سازی مواد تشکیل دهنده استفاده شده باعث می شود ظرف بیشتر تهیه شود و آن را به عنوان یک محصول قابل فروش مقیاس کند. تنظیم دوم: یک تمرین اسپرینتر برای المپیک با مربی با استفاده از تایمر به منظور درک سرعت وی در بخش های مختلف عملکرد. اصول اندازه گیری جهانی است: چهره های خود را بشناسید ، آنها را تجزیه و تحلیل کنید و می دانید چگونه توسعه دهید. بازاریابی ROI می گوید بازاریابی شما لرزان است یا در حال چرخش است.

بیایید بگوییم که شما 100 یورو برای کمپین فیس بوک سرمایه گذاری می کنید و می توانید 200 € از آن تولید کنید. سپس:

فرمول ROI بازاریابی. درک ساده ، اما اغلب برای محاسبه مشکل است

خوب ، شما 100 ٪ ROI را از کمپین خود بدست آورده اید ، به این معنی که برای هر سرمایه گذاری 1 € 2 € برگشتید. ارقام خوب - این میانگین بازده سرمایه گذاری در Google Ads در سال 2017 طبق گفته HubSpot بود. آیا می دانید از تبلیغات چه چیزی و چه مقدار دریافت می کنید؟

یک ROI بازاریابی خوب حداقل چیزی را برای سرمایه گذاری شما باز می گرداند. به عبارت دیگر: از هر سرمایه گذاری 1 * ارز خود را انتخاب کنید * باید بیش از 1 عقب برگردید. این نشانگر عملیات بازاریابی سودآور است.

در مشاغل پر رونق ، عملکردهای بازاریابی به عنوان یک سرمایه گذاری تصور می شوند ، نه به عنوان یک هزینه. به دلیل چالش های اندازه گیری عملکرد هنوز هم می توان از آن غافل شد. این مسئولیت رهبران و کارشناسان بازاریابی برای ایجاد بازاریابی برای سودآوری است: فرقی نمی کند که بودجه تصمیم بگیرید یا بودجه داده اید ، آیا شما یک بازاریاب داخلی هستید یا به مشتری خدمت می کنید: شما باید بتوانید درک کنیدبازده بازاریابی شما در سرمایه گذاری. ترجیحاً حداقل در سطح کلی ، کانال و کمپین.

ROI بازاریابی در سطح کلی ، کانال و کمپین

برای اینکه این بخش دوستانه تر خواننده باشد ، از نمونه ای از بازاریابی آنلاین استفاده می کنم. از آنجا که ما عاشق داده های دقیق عملیات آنلاین هستیم ، مگر نه؟

بازگشت سرمایه کلی بازاریابی شامل تمام پول سرمایه گذاری شده شما در تمام رسانه های بازاریابی شما می شود. بنابراین، تمام کمپین شما و سایر اقدامات شما نسبت به مشتریان، سرنخ ها و مشتریان بالقوه تحت یک "بازده بازگشت سرمایه" اصلی ترکیب می شوند.

ROI ویژه کانال از سرمایه گذاری ها و بازده های به دست آمده توسط یک کانال خاص محاسبه می شود. مانند مثال 1: 100 یورو در فیس بوک سرمایه گذاری شد و 200 یورو برگردانده شد. بنابراین، ROI کانال 100٪ بود.

در این بخش و بخش بعدی، نرخ بازگشت سرمایه در سطح کمپین را از طریق یک سناریوی ساده نشان خواهم داد.

همانطور که ما را به عنوان بازاریاب آنلاین باهوش تعریف کردیم، روی تراشه های سرمایه گذاری شده در کانال های دیجیتال تمرکز خواهیم کرد.

فرصتی از داده های Google Ads شرکت ما کشف شد که نشان می دهد رشته های جستجوی «روبات جاروبرقی» و «بهترین جاروبرقی روباتی» از نظر کلیک هایی که به سایت ما منتهی می شوند، جستجوهای پیشرو هستند. ما این موضوع را با Google Trends در مورد حجم جستجوی رابطه ای کلمات کلیدی مذکور در ایالات متحده کمی بیشتر بررسی کردیم.

نمودارهای واقعی Google Trend برای عبارات جستجو.

ما در فیسبوک، اینستاگرام، تبلیغات گوگل و لینکدین به عنوان رسانه های اصلی در این مورد سرمایه گذاری خواهیم کرد.(و بله شریک، ما در حال حاضر در تجارت ماشین آلات تمیز کردن جاروبرقی در ایالات متحده هستیم.

اکنون زمان آن رسیده است که فرضیه خود را مبنی بر ایجاد یک کمپین همه کانالی بر اساس کلمات کلیدی استفاده نشده فوق الذکر آزمایش کنیم.

تعیین ROI بازاریابی

پس از انجام تمام کارهای خلاقانه و راه اندازی، کمپین توسط تیم بازاریابی راه اندازی می شود. سرمایه گذاری های تخصیص یافته برای هر کانال عبارتند از:

نمونه سرمایه گذاری کانال های استفاده شده

کمپین «روبات جاروبرقی» در طول عمر خود اندازه گیری و بهینه سازی شد، داده ها در یک پایگاه داده جمع آوری شدند - روال معمول. اولین پاسگاه غیر تیمی پس از 30 روز برگزار شد. بنابراین، سرمایه گذاری برای کمپین مبتنی بر رسانه های استفاده شده بود

این ارقام به عنوان سرمایه گذاری نشان داده شده است.

سود ناخالص به این معنی است که تمام هزینه ها از رقم برداشته می شود. این هزینه ها می تواند شامل منابع بازاریابی خارجی و مواردی از این دست باشد. تخصیص حقوق کارکنان پیچیده تر است زیرا می توان آن ها را در محاسبه بازگشت سرمایه بازاریابی یا در هزینه های کلی کسب وکار لحاظ کرد (بیایید در این پست به آنجا نرویم). در این مورد خاص، ما مواد کمپین بازاریابی را از یک آژانس بازاریابی خارجی با هزینه 1000 یورو سفارش دادیم. این یک عدد زوج خوب است. شما با یک قهرمان قیمت خوب مذاکره کردید!

کمپین روباتی 11000 یورو فروش جدید از طریق رسانه های دیجیتال ایجاد کرد. به یاد داشته باشید: ممکن است به سیستمی نیاز داشته باشید که جریان های منابع را برای تصحیح کانال ها تأیید و تخصیص دهد. نکته اضافی: در این مورد به یاد داشته باشید که ما جاروبرقی روباتی می فروشیم. بنابراین قیمت گذاری و فروش نقش مهمی در ارزیابی عملکرد یک کمپین دارد.

ROI کمپین نمونه ما این خواهد بود:

سیگنال های تجاری...
ما را در سایت سیگنال های تجاری دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : عبدالله بوتیمار بازدید : <-PostHit-> تاريخ : دوشنبه 9 مرداد 1402 ساعت: 12:27